Домашен ябълков оцет

Преди известно време се срещнах с една много мила възрастна дама, която ми сподели своята рецепта за домашен ябълков оцет. И тъй като аз съм голям привърженик на всичко домашно, веднага записах рецептата и след няколко дни я направих!

Необходими продукти

7 средно големи жълти ябълки
3/4 ч.ч. захар
3/4 ч.ч. ябълков оцет

Начин на приготвяне

1. Ябълките се измиват;
    ако има някакви изгнили места, се премахват.
2. Ябълките се разрязват на 4 и заедно със семките
    се поставят в съда. В моя случай - 5 литров буркан.
3. Добавя се захарта, разтворена в малко топла вода.
4. Следва и оцета.
5. Накрая съдът се допълва с вода - около 3 пръста под ръба му.
6. Слага се капачката на съда като не се завърта
    (съдът трябва да стои в топло помещение през идния месец).
7. Всяка седмица сместа трябва хубаво да се разбърква;
    ябълките трябва да се притискат.
8. След месец вече оцетът е готов.
9. Прецежда се и се поставя в стъклени бутилки.
   (на мен ми излязоха точно 3 бутилки от по 750 мл.)
10. Съхранява се в хладилник.

* Какъвто и съд да използвате,
   той трябва да е наполовина пълен с ябълки!
* Капачката трябва да служи само за похлупак, без затягане.
* Водата трябва да е на достатъчно разстояние от ръба на съда,
   за да има място за пяна, която да не прелее.

P.S. Заповядайте в моята сладка Фейсбук група - тук.
       ... защото всичко, от което се нуждаем е любов ...
А, знаем, че няма по-искрена любов от тази към храната, нали?!
:)

Няма коментари